Thursday, August 11, 2011

petBLOG.aku terpikat.

assalamualikum.
alhamdulillah..selamat selesaikan terawih sekali lagi..dah malam ke sebelas. ye dok? cepat je.jap lagi dh malam ke lime belas. dah nak raye le gamaknye? *tak masuk title lagi.okay.tgok title.sape petBLOG ni? aku terpikat lg. amboi. bunyi mcm lain. haha. jangan gelabah jangan terbeliak biji mate.
cube rajin2 kan jari tu click petBLOG ni. haaaa. amacam? comel tak? bukan aku terpikat kat empunye blog tu. tp aku terpikat dgn kecomelan animation2 yg die buat. mcm budak tadika pun ade. plus terpikat ngn pet2 tuuuu. respect same lu laa brother. firstime jumpe mamat yg blog die mmg all about pet ni. klau aku ckp jarang jumpe llaki suke pet boleh? ni bukan kes jambu ni bukan kes nyahhh. tgok profile pun degree in animal science. amboi. kan terpancar tu keikhlasannye tu? cewahhhh. biasenye org yg suke pet ni hati diorg lembut. haaa. boleh la buat calon suami ekh cenggitu. haha. *joke2.
tgok entry die smue pasal pet kan. aku pun nk buat entry psl pet aku jugak la gamaknye.ekekeh. mmg aku tabsub kat kucing. kdg2 aku pelik dgn org yg takut ngn kucing.org yg geli ngn kucing,aku bukan stakat pelik, tp musykil. kotor sgt ke kucing?mcm la die bersih sgt. haha. dulu time kecit2 lagi la tabsub. nmpk kucing terbiar je kat sk, amik bawak balik masuk dlm beg. mandi kan. bg susu, bg makan. pastu kene bebel ngn mak abah. hehe. kesian la tgok. mcm2 cerite la psl kucing ni. ade tu anak kucing dlm longkang yg penuh ngn lumpur. hujan2. aku la jd supermak selamatkan die. tp tk lame.due hari je hidup. aku layan kucing mcm layan anak aku rase.hehe.kdg2 tido pun aku pelok. kesian die kan xde mak nak pelok2. hehe. 
skrg ni aku ade due ekor kucing.satu tu sedie maklum la.mimot yg dulu tu. dr kecit aku bele.smpai la skrg buncit.habiskan makanan dalam umah je. hehe. kisah die ni biase je. dulu mak die beranak dekat ngn umah aku. aku yg mmg tgah xde kucing ni sedaye upaye mencuri die.haha.opps.die xde tuan ok.curi die dr mak die.tp time ni dh xmenyusu la.mak die pun slalu mintak mkn kt umh aku.cume tak jinak je..first2 tu mmg liar.garang.heh.tp skjap je. sminggu je dh jinak.smpai la skrg.dh jd mem dlm umah.die ni kuat mkn nauzubillah.selagi perut tk keras tk buncit mmg mkn je. kdg2 risau jugak. mcm nak pecah  -.-
kucing kedue.haha.ni pelik sikit. ade kawan mak aku ckp hidung die mcm sarah raisuddin.satu perlian tu kan.ekekeh. jgn marah peminat sarah raisuddin ye. name die kiki. amacam? mcm cite ana lulu? haha. tp popular ngn nickname die kiki lala. haha. bunyi mcm gedik. kiki ni org tersayang bg tau. die suruh jage kan. haaaa. sape org tersayang? mulut dh kene zip. xboleh bgtau. hehe. mmg comel. rmai yg tgok die msti tye berape ribu beli ni. amboi. ni yg rase nk jual je kiki. haha. ramai yg nak dukung die tp mmg jgn mimpi lah. die ngn tuan die je jinak. ngn org tk kenal, pandang pun tidak. sabar je la kan. tp die ni xreti mkn nasi mcm mimot. die mkn wiskes je banyak. mcm kenyang je kan mkn bende alah tu. tp die mmg baik. xpenah kacau org. keje die main mkn tido. tu je. tp bab2 mandi mmg kene beware sikit la. die anti air. klau mimot xkesah jnji gune air panas. gedik tak gedik kucing zaman skrg. demand. pape pun sgt sayang kat diorg ni. mmg jd teman aku setiap mase. jap lg dh naik cuti, can't imagine life tnpe diorg :(

die mmg suke buat action pelik

hidung sarah raisuddin.ekekeh

kiki lala

mimot perut kelaparan

diorg mmg mesre.heh.perut mimot mcm belon.

auta je sangkar ni.xde mkne diorg nk duduk dlm ni

kucing pun pkai syampoo.aloe vera lagi.hehe

mknn kiki.yg basah die xmkn
*sayangi lah haiwan.sesungguhnya kucing 
itu binatang kesayangan nabi :)


3 comments:

  1. waaa kagum laa aien..uma aku ta pena ade pet aw..ahahaa pinjam mimot bole :))

    ReplyDelete
  2. hehehe..thanx tag..kakaka..kucing yg cumel..tp sangkar tu kecik sgt lak..ahahaa

    ReplyDelete
  3. fifie, nak pinjam kene dtg johor dulu laaa. :)

    encik petblog , sangkar tu hanye perhiasan je kat umah. diorg xsuke kene kurung. klau kurung pun xmuat daaa. hahaha

    ReplyDelete